Sztárhírek - Istenes Bence: Alig várom, hogy apa legyek!

A gyermek mellett tévés csúcskarrierre, sportkocsira és medencés házra vágyik a fiatal műsorvezető. Idegen tőle a magyarokra jellemző borúlátás: mindenben csak a jót látja. A telefont csak a legritkább esetben veszi fel, az SMS-ekre mindig készséggel válaszol. Ha interjút ad, folyamatosan mosolyog, még a legkínosabb kérdésekre is felel, kivéve a magánéletét. Az elmúlt években ugyanis megtanulta, attól jobb mindenkit távol tartani. Legszebb élménye kamaszkorából származik, s olyan szeretne lenni, mint a német Stefan Raab.
1. Sokszor és sokféle szempontból hasonlítják, hasonlították már Sebestyén Balázshoz. Valóban van önök között hasonlóság?
Egyrészt azt gondolom, hogy vannak hasonlóságok az éle­tünkben, mindketten a Zenetévénél kezdtük a pályánkat és az RTL-nél folytattuk, valamint sajátos humorunk van. Aki viszont közelebbről ismer minket, vagy követi a műsorainkat, láthatja, hogy valójában nagyon mások vagyunk. Így az utóbbi időben ezzel a kérdéssel már egyre kevesebbszer találkozom. Így azt sem gondolom, hogy ki kéne lépnek az árnyékából.
2. Mi volt a véleménye a Vundersőn és Zuperszexiről, Balázs sok vitát kiváltott műsoráról?
Voltak a műsornak vicces pillanatai, amiket nagyon élveztem. Az egyik kedvencem természetesen az volt, amikor meghívott vendég voltam. (nevetve mondja)
3. A showbizniszben most a csúcson van, de amilyen gyorsan a csúcsra lehet érni, olyan könnyen le is lehet esni onnan. Mennyit dolgozott a sikerért? Gondol néha arra, mihez kezd, ha nem fut majd a szekér?
Hat éve folyamatosan azon dolgozom, hogy egyre feljebb léphessek a ranglétrán és egyre jobb legyek. Voltak nagyon nehéz időszakok, előfordultak olyan műsorok is, amelyekben nem tudtam igazán megmutatni magam, de sokat tanultam a szakmáról és magamról. 2013 azonban a sikerek éve volt számomra.
Kezdődött a Szombat esti lázzal, folytatódott az X-Faktorral. Hálás vagyok a csatornának ezekért a lehetőségekért, és már újabb felkérést is kaptam. Jó érzés, hogy számítanak rám és nagyon várom már a ValóVilágot, az új kihívást. A médiában nagyon gyorsan változnak a dolgok, emberi sorsok is pillanatok alatt dőlhetnek el, ezért én próbálok több lábon állni.
Mivel nemcsak a képernyős munka érdekel, hanem a műsorkészítés is, ezért létrehoztam egy céget. A zenekaromra is büszke vagyok, már volt jó néhány fellépésünk. Szeptembertől pedig régi nagy vágyam teljesült, a rádiózásba is beletanulhatok, a 89,5 Music FM reggeli műsorát vezetem. Persze számomra most a televíziós munka az első, erre koncentrálok és remélem, hogy még sok sikeres produkcióban vehetek részt. 4. A siker csúcsgázsikkal is jár – milyen a viszonya a pénzhez? Kiélvezi, szórja, spórol, beosztja?
Nem élek nagy lábon, az elsődleges számomra, hogy egy biztos egzisztenciát teremtsek, amelyre majd később építhetek. Nagyon sokat köszönhetek anyukámnak, aki egyedül nevelt fel, ezért ha lehetőségem adódik, neki próbálok visszaadni valamit. Szeretném minél inkább megkönnyíteni az életét. Szeretnék majd egy sportkocsit és egy medencés házat, de ez most még csak egy álom.
5. A tévénézők szemében laza, humoros srác. De mi van a lazaság mögött, milyen kolléga Istenes Bence?
Legalább annyira szeretek a háttérben dolgozni, mint a kamerák előtt. Kreatív embernek tartom magam, aki jó csapatjátékos is, nagyon szeretek a stábbal együtt ötletelni egy-egy műsoron. Az egész életet nagyon pozitívan látom, mindenben próbálom megtalálni a jót és lelkesíteni a körülöttem lévőket. Néha talán egy picit túlzásba is viszem ezt a kollégákkal.
Nagyon pontos vagyok, és ha műsorvezetőnő társam van, folyamatosan bókolok. Itt jegyezném meg, hogy Lilu csodálatos! Az adásokra pedig mindig felkészülök, de ha spontán alakul egy humoros szituáció, akkor persze nem hagyom, ki, hogy ne szúrjak oda valamit.
6. Ha a munkájáról kérdezem, nagyon lelkes...
Kiskorom óta a tévézés volt a vágyam, 20 éves koromban kezdtem a Zenetévénél, azóta imádom ezt csinálni. El sem tudom képzelni az életem tévézés nélkül, úgyhogy ez nem csak egy munka számomra. Jövőre nézvést nagyon sok tervem van még, de ha már nem lennék képernyőn, akkor is ezen a területen képzelném el a folytatást.
7. Ilyen rohanás mellett mi van a barátokkal, jut rájuk ideje?
A legjobb barátaim az osztálytársaim, akikkel felnőttem, de az elmúlt évek alatt is szereztem barátokat. Az utóbbi időben, a sok munka miatt kevesebbet tudtunk találkozni, de egy-egy beszélgetős, meccsnézős estére összefutottunk. Ha személyesen nem is találkozunk olyan gyakran, azért folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, segítjük egymást. Ha valamelyikünk költözik, akkor biztos, hogy ott a csapat és egy emberként segít.
8. Ugorjunk tíz évet, hogyan képzeli a jövőjét?
Tíz év múlva is a televíziózással szeretnék foglalkozni. Remélem, lesz alkalmam saját gyártású műsorokat is készíteni. Vidám vetélkedőket szívesen vezetnék, és sok más tervem is van, de ez egyelőre titok. Örülnék, ha elérhetném azt Magyarországon, amit Stefan Raab Németországban. Gyerekkoromban sokat néztem a műsorait, sok dologban inspirált.
Egyébként nagyon családcentrikus vagyok, nagyon szeretem a kistesóimat is. Alig várom, hogy nekem is legyenek gyermekeim és visszaadhassam azt a sok szeretetet, amit én is kaptam a szüleimtől. A családomnak egy része Németországban él, most is nagyon sokat ingázom a két ország között. Így nem elképzelhetetlen számomra, hogy valahol máshol is éljek.
9. Ha utazhatnánk az időben, mikorra repülne vissza? Mikor volt a legboldogabb, és miért éppen akkor?
Tizennégy és tizennyolc éves korom között voltam a legboldogabb, gondtalan évek voltak. Az első csók, az első szerelem, huncut csínytevések korszaka volt. Mai napig széles mosollyal gondolok vissza ezekre az évekre. Bármikor visszamennék ebbe az időbe.
10. Igaz, hogy újra együtt jár, él Csobot Adéllal?
A szerelmi életemről nem szeretnénk nyilatkozni. A karácsonyt a családommal töltöm. Édesanyám Németországban él, számára a karácsony a legfontosabb ünnep, amire már áprilisban el kezd készülni, én pedig van úgy, hogy 23-án sem vettem még meg az ajándékokat.
Ezzel sokat szoktuk húzni egymást, de az ünnep nagyon meghitten zajlik, jó végre együtt lenni, s ilyenkor akár fakanalat is ragadok. Nagyon szeretek főzni, bár ritkán van rá alkalmam. Ha komolyabb dologba fogok bele, mindig a nagymamám segítségét kérem, számomra ő a világ legjobb szakácsa. Ha csak tehetem, a vasárnapi ebédet náluk töltöm. A karácsonyi étkek közül a halászlé a kedvencem.
+1. Stohl András vagy Sebestyén Balázs valóvilágos műsorvezetése áll közelebb önhöz? Kitalált-e valamilyen saját hangot, stílust a valóságshow-ra?
Nem tudnék választani közülük, tetszik, ahogy Stohl drámát, feszültséget tud kelteni egy Párbaj során, valamint a laza humor, amit Balázs képvisel. Nincs kitalált szerep, saját magamat szeretném adni, kíváncsi vagyok, hogy mit fog kihozni belőlem ez a műsor.