Sztárhírek - Barátnője küldte pasizni a depressziós Détárt

Egy baráti beszélgetés ébresztette rá Détár Enikőt, hogy fel kell hagynia az önsajnálattal. Nem volt egyszerű, évtizedes berögződésektől kellett megszabadulnia, de végül sikerült. Most megint boldog. Hónapokon át tartó keserű önmarcangolásnak és drasztikus fogyásnak vetett véget Détár Enikő új szerelme. A színésznő úgy tündököl a színpadon és a magánéletben, mint fénykorában. Alig egy éve még magánéleti válsága legborúsabb időszakát élte, ma pe­dig alig lehet ráismerni. Néhány hónapja a lelki terhek a testét is meggyötörték: lefogyott, le sem tagadhatta, hogy élete legmélyebb válságába került. Tavaly májusban robbant a hír: Rékasi Károly és Détár Enikő közel harminc év után válik. A színészházaspár viharos kapcsolatáról havonta jelentek meg cikkek, hol békülésükről, hol újabb szakításról, ez az időszak lelkileg szinte felemésztette Encit. Az egyre aggasztóbb hírek után 2014 januárjában varázs­ütésre változott meg minden: Enci kivirult. Az ok egy új szerelem, Péter, akiről a színésznő nem sokat beszél, arról azonban szívesen nyilatkozott, miként sikerült kiverekednie magát a gödörből. Sosem csináltam titkot abból, hogy rettenetesen megviselt, amikor Karival le kellett zárnunk egy harmincéves, nagyon boldog időszakot, sóhajtott a színésznő. Igyekeztem önerőből túllendülni a történteken, és fel sem tűnt, hogy nem sikerül. Az egyik legközelebbi barátnőmnek, Ladinek Juditnak köszönhetem, hogy újra boldog vagyok.
A színésznő egy tavalyi nyaralás során döbbent rá, más utat kell választania, ha boldog akar lenni. A kisfiammal, Judittal és még egy barátnőnkkel utaz­tunk el, emlékszik vissza Enikő.
Szerettem volna, ha mellettem vannak, és titkon azt reméltem, valahogy fel is vidítanak, bár ha nagyon őszinte akarok lenni, úgy gondoltam, erre esélyük sincs. Aztán – meglepetésemre – mégis sikerült nekik. Judit szavai változtattak meg mindent. „Oké, most már spirituá­lisan mindent tudsz arról, mit kellene tenned. Azt javaslom, hogy ezeket a gondolatokat tedd félre, és élj végre! Mozdulj ki otthonról, járj szórakozni, nézd meg, milyenek a hús-vér férfiak, hátha megtetszik egy"- mondta, és én megfogadtam a tanácsát.
Ladinek Judit, aki az interjún Enci mellett ült, mosolyogva bólogat:  A barát azért van, hogy
a legnehezebb időszakban is őszintén megmondja a véleményét,  kezdte a színésznő. Encivel hosszú évek óta vagyunk barátok, együtt játszunk a Madách Színházban a Mary Poppinsban, a Macskákban és most a Mamma Mia! című musicalben is, hogy csak néhányat soroljak. Ismerjük egymást, és megbízunk a másikban. Szeretném azt hin­ni, csak Enikő érdeme, hogy sikerült kilábalnia a rossz időszakból. Ha nekem mégis volt ebben szerepem, az boldogsággal tölt el.
Enikő mosolyogva hozzáteszi: A barátaimmal, akikkel régen csak telefonon beszélgettem, most személyes találkozókat szervezek. Régen a színház után azonnal szaladtam haza. Most már megengedem magamnak néha, hogy kimaradjak egy estére. A nagylányom is azt mondta, nem normális, hogy nem járok sehova. Úgyhogy elindultam, ami jó döntésnek bizonyult. Boldog vagyok a ma­gánéletemben és a munkában is. Újra élek.
A színésznő szerelme, Péter nem a művészvilágból érkezett: angoltanár és masszőrként is kiváló. Ez utóbbi képességének köszönhetik, hogy összejöttek. Egy fellépés után, a színfalak mögött találkoztak, Enikő a kollégái tanácsára kért segítséget a férfitól: masszírozza meg görcsösen merev vállát. Masszázs közben beszélgetésbe elegyedtek, majd telefonszámot cseréltek. Bár kapcsolatuk a színésznő részéről egyéjszakás kalandnak indult, már fél éve együtt vannak.  A szembetűnő változásokat dr. Horváth Györgyi pszichológus elemezte lapunknak: A szerelemtől szabályosan újjászülethet egy ember, pláne, ha már idősebb korban köszönt be az életébe. A korábbi csalódások és élettapasztalatok jó irányba terelhetik a kapcsolatot, és ezáltal tartósabb is lehet, hiszen a felek már tisztában vannak az alapvető párkapcsolati problémákkal, így képesek ezeket elkerülni. Egy új szerelemtől a nők hajlamosak megszépülni, megfiatalodni, energikussá és rugalmassá válni. Ha pedig egy fiatalabb partner érkezik valaki éle­tébe, az még egy nagy adag önbizalmat is adhat – magyarázta a szakember.